2018年3月3日 星期六

JOBI the Moon Fox 序章 4 - 約定的延續 與 新生的狐狸


JOBI the Moon Fox
序章 4 - 約定的延續 與 新生的狐狸


我乘上再次開啟的月光通道來到月球。眼前熟悉的風景也再次勾起我的回憶。


「當我消失之後,再過一段時間,這裡將會有另一隻狐狸誕生。到時你會願意回來為牠命名嗎?」


我沒有忘記五年前跟 JOBI 國王的約定。


而就在那座跟牠離別的小山丘,我看見一隻黑色的小狐狸在靜靜地盤坐著。


我走到小狐狸面前,牠並沒有感到害怕,只是慢慢抬起了頭



「你的名字是......JOBI。」當我為小狐狸完成命名之後,不可思議的事情隨即發生。


小狐狸聽到自己的名字後立刻站了起來。牠的尾巴用力一揮,讓周圍吹起一陣微風。微風從下而上把牠的毛髮從原來的黑色催化成閃亮的紫色。過程就像醜小鴨剎那間蛻變成天鵝一樣神奇奪目。


「喔喔喔!」新生的 JOBI 像個精力充沛的小孩般又跑又跳。


「你好喔 JOBI,我叫 Mei。」我「再次」向 JOBI 介紹自己。


「我肚餓了,Mei。我要吃東西!」JOBI 一雙純真的眼睛有如湖水般清徹,聲線也比 JOBI 國王響亮,只是初生的牠看來不太懂禮儀就是。


「嗯?我身上只有幾顆糖果耶......你在這裡等等,我回家拿食物給你好了。」我在考慮應該帶什麼給狐狸吃才好。


「我跟你一起回家不就好了嘛?」怎料 JOBI 竟然一手拿走我的糖果就往嘴裡扔,老實不客氣得讓我有點無所適從。


不過,這隻小狐狸雖然直率得有點亂來,卻一點也不會討人厭,甚至讓人覺得挺可愛的。


再者,如果我就此讓牠跟 JOBI 國王一樣獨個兒留在月球,也未免太殘忍了。


現在回想起來,或許我從再次看見月光通道開啟的那刻,就已經做好了決定......


「狐狸跟人類是可以成為朋友的。」


我很想延續 JOBI 國王的理想。尋找更多能夠看見狐狸,而且願意跟牠們交朋友的人。


– Ms. Traveller



JOBI the Moon Fox
Prologue 4 - The Promise Continued and the Newborn Fox


I rid on the moonlight tunnel to the moon again, this reminded me of the past.


'After I have disappeared, years later in here, another fox will be born. May I ask you to name it?'


I didn't forgot the promise made five years ago.


A little black fox was sitting quietly on the mountain we said goodbye.


I walked in to the front of the tiny fox, it wasn't afraid. It merely stared at me.


'Your name is... JOBI.'


After I named the fox, incredible thing happened - it stood up after hearing its name, waved its tail and stirred the air. The wind blown its fur and turned it into shimmering purple. It's like the ugly duckling turning into a swan. Such fascinating.


'OHHHHHH!' Newborn JOBI jumped and ran like an energetic child.


'Hello JOBI, I'm Mei.' I introduced myself to JOBI 'again'.


'I'm starving, Mei. I want to eat!' JOBI had a pair of crystal-clear eyes brightened by purity. It's voice was louder than JOBI the King - it hadn't know much about curtesy though.


'Oh? I have a few candies with me only...Would you like me to go home and get you something while you stay here and wait?' I wondered what a fox might like to eat.


'I can go with you, can't I?' JOBI took my candies and threw them into its mouth unexpectedly. I was at a loss as to what to do with its frankness.


Yet, this candid little fox was not annoying, even cute. Also, it'd be cruel to leave it alone on the moon like JOBI the king.


Speaking of that, I had probably made up my mind at the moment I saw the moonlight tunnel.


'Foxes and humans can be friends.'


I wished I could pass on the will of JOBI the King - to look for people who could see the foxes and willed to be friends with them.


– Ms. Traveller

沒有留言:

張貼留言