2018年4月17日 星期二

JOBI the Moon Fox 序章 6 - 糖果 與 記憶


























JOBI the Moon Fox
序章 6 - 糖果 與 記憶


「嗯......?我為什麼哭起來了?」



我一臉茫然,完全摸不著頭腦。



回家後,我看見書桌上放著一瓶糖果,突然感到若有所失。雖然不知道是誰放下的,卻感覺它已經放在房間很久,只是說不出為何會有這種感覺。



可能因為跑得太累,我靜靜地坐在床上凝望著那瓶糖果,不知不覺就睡著了......



「Mei,今天沒有狐狸故事要分享了嗎?」



第二天回到學校,鄰坐同學向我問道。



「什麼狐狸故事......?」我聽不明白。



「喔?你終於選擇長大了。那我們得好好慶祝一下。哈哈!」鄰坐同學拍拍我的肩膀,一副替我高興的樣子讓我有點不知所措。



我好像很久沒有試過如此放鬆了。



那天放學後,我為自己的房間換上了新的桌子跟床鋪,然後在窗台上裝上漂亮的窗簾,用來阻擋窗外偶爾過份耀眼的月光。整個房間頓時煥然一新。



唯獨是那瓶糖果,我由它繼續放在原位。



不知何故,我總覺得要是把它拿走,就會失去某些重要的連繫,而且再也無法尋回。



也或許這瓶糖果已經是最後留下來的東西了......



如是者,一年之後,一個月圓的晚上。



那天我感冒發燒,只好窩在床上休息。可是吃過藥後又覺得口腔很淡,於是披著綿被走下床,從書桌上的瓶子裡拿糖果吃。



突然,一陣怪風把窗簾吹起,月光滿滿地照亮我的房間。這種似曾相識的感覺讓我那半夢半醒的腦袋開始運轉起來。



「Mei,你看見了嗎?我做到了喔!」



我聽見一把熟悉的聲音。這聲音在我的腦海中轉化成一幕幕熟悉的畫面。畫面聚集起來,構成出我最寶貴的回憶!



我.....我怎可能會把它忘記的?



「......你在哪裡?」



焦急的我連衣服都沒有整理好,就怱怱跑到街上四處尋找聲音的主人。奈何所到之處都沒有看見那個熟悉的身影。



就在我累到幾乎要跪在地上,而且徬徨得快要哭出來的時候,有個小女孩迎面跑向我。



「姊姊,你看得見嗎?有隻狐狸在月光下施法術喔!」她......竟然能夠看見狐狸!



我連忙望向久違了的那個比平常更大更光的月亮,並隱約發現一條幼小的光柱落在學校後山山頂。回憶的畫面再次湧現。



我立刻抓著小女孩的手,帶她一起奔向「牠」初次來到地球時所踏足的地方。



我從遠處已經能夠認出「牠」 - 一個被自私又軟弱的我遺忘了整整一年的朋友。



「JOBI!」

「Mei,你終於來了。」




我雖然已經氣喘得腳步躝跚,卻還是用盡力氣衝上前,希望能夠盡量奪回失去了的時間。



然而,當我看見 JOBI 的身體呈半透明的時候,終於意識到自己已經來得太遲。



-Ms. Traveller




JOBI the Moon Fox

Prologue 6 - Candy and Memory 


I didn't stop until I couldn't ran anymore. By that time, my tears had stopped. 


'Oh...? Why did I cry?' 



I was so confused. 


I headed back home and saw a can of candy. I had a strange feeling of losing something, yet I couldn't recall. I didn't know who put the candy here, but I feel like it had been put here long ago. 



I was too tired from running so I sat on my bed and stared at the candy until I fell asleep...



'Mei, don't you have fox stories to share today?' 



My classmate asked when I attended school the next day. 



'What fox stories...?' I couldn't get it. 



'Well, you finally decided to grow up! We gotta celebrate!! Haha!' The strange manner of my classmate confused me. 



Felt like I hadn't been so carefree for long time. 



I replaced my desk and bed sheet with new ones, also decorated the window with cute curtains in order to block the over-shiny moonlight. The room was so refreshing. 



But I left the can of candy in the same place. 



With unknown reasons, I felt like some important connections would be gone if I put it away.



Maybe this can was the only thing left...



A year passed by, the moon was full tonight. 



I stayed in bed as I had catch a cold. I went to take some candy from the desk after taking medicine that was too plain. 



Suddenly an unnatural flow of wind blew into my room, followed by bright moonlight. I felt like I had seen this scenery before, my brain was flashing with some memories. 



'Mei, can you see it? I did it!' 


I heard a familiar voice. This voice recalled pieces of memories that were long forgotten. 



These pieces were put together and formed my most cherished memory! 



How... how could I forget? 



'Where are you?'



I rushed on to the street in haste before tidying up my clothes to look for the owner of the voice. Yet It could not be found. 



I was too frustrated to go on, and when I was just about to knee down and cry, a little girl ran into me. 



'Hey, can you see that? A fox was casting magic under moonlight!' 



So she could see the fox!! 



I looked at the moon that was fuller then usual and discovered a tiny light tunnel linking to the mountain located in the back of my school. The memories flashed by. 



I grabbed her hand and took her to where 'it' was when 'it' first landed on earth. 



I could recognised 'it' from distance - a dear friend that was forgotten by the weak and selfish me year ago. 



'JOBI!' 



'Mei, finally, you are here.'



I was nearly out of breath but still rushed to it at full blast, hoping to gain back the time that was lost. 



However when I saw JOBI's body, I realised it's too late - It was transparent. 



-Ms. Traveller







沒有留言:

張貼留言