2018年4月17日 星期二

JOBI the Moon Fox 序章 7 - JOBI 與 Mei

























JOBI the Moon Fox
序章 7 - JOBI 與 Mei


狐狸自身的生命能量,就是開啟月光通道的鎖匙。


可是,生命能量是需要透過同伴之間的記憶所提煉出來的。要是牠們一旦被遺忘或者被否定其存在的話,孤獨的狐狸將會失去能量泉源,身體亦會逐漸變成透明,直至完全消失。


而人類跟狐狸間的連繫亦十分脆弱。即使我們一開始能夠看見狐狸,只要稍為跟牠們失去同步,便可能無法再看見牠們,相關的記憶亦會同時消失。


就跟我一樣。


然而,即使 JOBI 知道自己已經被我忘記,卻仍然繼續以僅餘的生命能量嘗試打開月光通道,希望讓我再次找到牠。


原來月亮偶爾比平時耀眼並不是錯覺,而是 JOBI 發出的訊號!我很懊悔沒有早點發現這件事情,這樣的我還有資格再當牠的朋友嗎......?


意想不到的是,JOBI 明知道自己即將消失,卻跟 JOBI 國王一樣,看不出半點傷感。


「來,我們一起上月球去吧!」


肩上披著圍巾,胸口戴著一個 「J」字吊墜,感覺比一年前成熟了很多的 JOBI,一手拖著我,一手拖著還沒自我介紹的小女孩,一起乘上月光通道。


「噢噢噢噢!這裡好漂亮啊!」小女孩比我初次來到時興奮得多。在月球上又跑又跳的她讓我想起剛剛得到命名的 JOBI。


「Mei,過去一年我去過很多地方旅行哩!」JOBI 跟我一起坐在牠出生的那座小山丘上看著小女孩玩耍。


「JOBI,對不起......」當刻內疚無比的我終於忍不住淚水。


「不要緊的,只要你肯答應我一件事情。」牠拿出一幅地圖交給我,上面有很多位置都被標示起來。


「這是......?」我趕緊拭去眼淚,以免掉在地圖上面。


「我在旅行期間發現原來地球上也有跟我一樣的狐狸。而這幅地圖上所標示的位置,就是將會有狐狸誕生的地方。當我消失之後,你要代替我繼續尋找地圖上的狐狸,為牠們命名喔!」快要完全變成透明的 JOBI 把這個責任重大的任務託付給我,牠就像從前跟我討糖果吃一樣毫不客氣。


「我能夠做得到嗎......?」經歷過各種事情,我對軟弱的自己感到懷疑。


「Mei,你擁有特別的能力。即使我們之間曾經失去連繫,你還是沒有完全忘記我,甚至能夠跟我重新同步。我覺得這當中一定代表著什麼。而那就得靠你自己去發掘了。你要答應我,無論遇到什麼困難也要堅持下去,知道嗎?」


JOBI 把牠的圍巾戴在我肩上,並把吊墜送給我,然後就化成了一顆光點緩緩地落地圖上,成為一個新的標記。


「要記住我喔.....」


我彷彿仍然聽到 JOBI 的聲音。


隨著 JOBI 的消失,我的眼淚再次湧出。這時候,小女孩跑到我面前。擁有一雙清澈眼神的她再次讓我想起小時候的 JOBI。



「姊姊,你為什麼哭了?狐狸呢?狐狸去哪裡了?」


「小妹妹,你叫什麼名字?」


「我是在孤兒院長大的,沒有人給我名字。」


「那我把我的名字送給你。從今天開始你就叫 Mei 好不好?」


「好喔好喔!我叫 Mei!太好了我終於擁有自己的名字啦!」



跟 Mei 回到地球之後。我寫了一封信給家人,叫他們不用擔心我,並拜託他們照顧 Mei。


而我則隨便為自己取了個新的名字 - Traveller。這個名字來自 JOBI 最愛吃的那款糖果。據說製造糖果的人從某位旅行者身上取得獨特的配方,才能做出如此美味的糖果。故此把糖果命名為 「Traveller」作為紀念。


我把那瓶糖果帶在身上,耐心地等待著「那一天」。


又一個滿月之夜,我踏上尋找狐狸的旅程。


-Ms. Traveller





JOBI the Moon Fox


Prologue chapter 7 - JOBI and Mei


The life force from a fox, is the key to activating the moonlight tunnel.


But, life force is something that’s extracted from the memories shared between friends and family. If the foxes were forgotten or their existence denied, the lonely fox would lose its energy source and its body would gradually fade away until it completely disappeared.


The links between humans and foxes are very fragile. Although we can see foxes at the very beginning, if we lose just a little bit of our connections with them, we might possibly lose our ability to see them, and along with this, our memories of them might also vanish.


Just like what happened to me. 


Yet, even though JOBI knew I’d forgotten him, he still tried to activate the moonlight tunnel with the last bit of his life force, in hopes that I’ll find him again.


Turns out I wasn’t mistaken when I thought the moon shines brighter from time to time. It was a signal from JOBI! I regretted that I hadn’t found out about this earlier. Do I still have the rights to be his friend? 


Unexpectedly, even though JOBI knew he was going to vanish, just like king JOBI, he didn’t look sad at all.


“Come. Let’s go to the moon together!”


With a scarf wrapped around his shoulders, and a letter “J” pendant hanging in front of his chest, JOBI seems much more mature than a year ago. He took my hand in one of his, and with the other, he held on to a little girl, and together we got on the moonlight tunnel. 


“Oh, oh, oh, oh! It’s so pretty here!” The little girl was much more excited than I was when I first came here. 


“Mei, I’ve travelled to a lot of places last year!” JOBI said. He sat down with me on the tiny hill he was born on while watching the little girl play. 


“JOBI, I’m sorry…” I could no longer held onto my guilt driven tears. 


“It’s okay, as long as you promise one thing.” He took out a map and handed it over to me. A lot of locations were already marked. 


“This is…?” I hurriedly wiped away my tears, in case they fell on the map. 


“When I was travelling, I found foxes like me on Earth. The marks on this map tells you where foxes will be born. After I’ve disappeared, you have to keep finding the foxes on this map instead of me and give them their name.” The almost transparent JOBI entrusted this important mission to me. He’s just as brazen as he was before when he asked me for the candy.


“Would I be able to do it…?” After everything, I’m doubtful of my weak self.


“Mei, you possess a special power. Even though we lost our connection before, you didn’t forget me completely. You can even resynchronise with me! I feel like this must mean something. It rests on you to find out what it is. Promise me, no matter what kind of difficulties you encounter, you must persevere, okay?”


JOBI wrapped his scarf around my neck, and gave me his pendant. Then, he faded away into a speck of light, and slowly landed on the moon on the map, becoming a new mark.


“Remember me…”



It’s like I can still hear JOBI’s voice.

Following JOBI’s disappearance, my tears poured out again. Just then, the little girl ran towards me. Her clear eyes reminded me of JOBI’s when he was a young fox. 


“Sister, why are you crying? How about the fox? Where did the fox go?”


“Little girl, what’s your name?”


“I grew up in an orphanage. No one gave me any names.”


“Then, I’ll give you my name. From today onwards, you’re called Mei. Okay?”


“Yay! My name is Mei! Yes! I finally have my own name!”


After going back to Earth with Mei, I wrote a letter to my family. I told them not to worry about me and to take care of Mei for me. 


Then I randomly picked out a new name for myself, Traveller. This name comes from JOBI’s favourite candies. Legend has it that the candy maker took a unique recipe from a traveller, and made these delicious candies. That’s why as a namesake, the candies are named “Traveller”.


I kept the jar of candies on me and waited patiently for “that one day”.


On another night of the full moon, I started my journey of finding the foxes.


-Ms. Traveller

沒有留言:

張貼留言