2018年4月17日 星期二

JOBI the Moon Fox : side story - HANDS the Detective Fox






































JOBI the Moon Fox : side story
HANDS the Detective Fox


真是陰晴不定的一天。


滿以為上宗案子完滿解決,終於可以好好休息的我,從酒吧回家睡不夠三小時,就被警長的電話吵醒。


「HANDS,來警局一趟。」警長丟下一句說話就掛斷電話。聽見他那無奈的語氣,我感到頭上的毛髮一根根豎起,這通常是麻煩事情即將發生的預感。


我喜歡熱鬧的地方,人多會讓我比較有安全感,但不包括警局。


醉酒鬧事,打架,傷人,盜竊......被帶到警局的沒有一隻是好狐狸。


然而,那位坐在報案室門口的女仕卻令我神魂癲倒。


「小姐,發生什麼事了嗎?我是個私家偵探,或者能夠幫到你。」我從隨身攜帶的瓶子裡拿出一顆糖果遞給那位女仕。那是我自我介紹時用作破冰的甜味名片。


「你這小子在拉什麼生意?她是我的女兒啊!」怎料警長突然從報案室走出來,一手搶去我的糖果,另一手手肘往我的肚子重重撞了一下。


「女兒?你從來沒有跟我說過你有女兒!你不是還沒結婚嗎?」我按著隱隱作痛的肚子問道。這混蛋警長打人還真是不留力。虧他的女兒看起來那麼溫文大方。


「要我寫份報告給你嗎?」警長沒好氣答我,只是把一張邀請卡放進我的口袋。


「今晚我的女兒將會參加大學畢業晚宴,可是我還有一大堆報告要處理,所以由你來當她的保鏢。」警長一副命令下屬的口氣真是令人討厭。不過看他曾經救我一命份上,就不跟他計較了。


放且能夠跟他女兒一起渡過一個愉快的晚上也挺不錯就是。


「小子,要是你敢向我女兒亂來,我保證把全警局的子彈都塞進你的頭殼裡。」儘管警長用電筒照著我,我仍然能夠清楚看見他那凌厲的眼神。


「拜托你了。」警長女兒俏皮地向我打了個眼色,然後往她老爸的面額輕吻了一下,就拉著我出警局。


「晚宴的地方在哪?我把車子開過來,你在這裡等我一下。」正當我準備拿出車匙的時候,一輛跑車駛來了警局門口,警長女兒竟然一下子跳上車去。


「今晚十二點在這裡集合吧。掰掰嚕!偵.探.先.生。」警長女兒向我送出一個飛吻,我都還沒好好接住,跑車就已經絕塵而去。


「最少也跟我介紹一下你的同學呀......」我把梳子拿出來,整理一下被強風吹亂的毛髮,無奈地駕車回家。


真是陰晴不定的一天。


-HANDS

------------------------------------------------------------------------------------

JOBI the Moon Fox: side story
HANDS the Detective Fox


What an unpredictable day.


Just as I thought the last case was fully resolved, and I could take a well-deserved rest, a call from the sheriff woke me up from my less than three hours nap after I got home from the pub.


“HANDS, come to the precinct.” Then the sheriff hung up. The sheriff’s helpless tone made my hair stand on end. I have a bad feeling about this.


I like crowded places. Places with a lot of people makes me feel more at ease. But, this doesn’t include the precinct.


Unruly drunk behaviour, fighting, hurting other foxes, stealing, ... none of the foxes that were brought into the precinct are good foxes.


Yet, I was completely bedazzled by the lady sitting by the door of the reporting room.


“Miss, what happened? I’m a private detective, perhaps I can help you.” I took a candy from the jar that I always have with me and offered it to her. That’s my sweet business card that I use to break the ice during self-introduction.


“What are you doing? She’s my daughter!” The sheriff suddenly came out from the reporting room, incredulous. He grabbed the candy and elbowed me heavily at my stomach.


“Daughter? You’ve never told me that you have a daughter! I thought you weren’t even married!” I asked while rubbing the sore spot where he punched me. This blasted sheriff really doesn’t punch lightly. Ironically, he has a daughter that looked so sweet and gentle.


“Would you like me to write a report for you?” The sheriff replied madly, putting an invitation card in my pocket.


“My daughter will be attending her university’s graduation dinner tonight. But I still have a lot of reports to deal with. So you will be her bodyguard.” His commanding tone is really repulsive. But given that he saved my life once, I won’t kick up a fuss over that.


Well, it’s really not that bad since I got to spend time with his daughter tonight.


“And if you dare to mess with my daughter, I promise I’ll put every single bullet in the precinct in your head.” He threatened. He shines a flashlight in my face and his fierce eyes pierced through the light.


“Thanks!” The sheriff’s daughter winked at me playfully, planted a light kiss on her father’s cheek, and then pulled me out of the precinct by my hand.


“Where’s the graduation dinner? Wait for me here, I’ll drive the car over.” Just when I took my car keys out, a sports car stopped right in front of the precinct and the sheriff’s daughter hopped onto the car in a heartbeat.


“Let’s meet here at midnight. Bye-bye! Mr. De-tec-tive.” The sheriff's daughter blew me a kiss, and the car zoomed away before I can properly catch it.


“At the very least, introduce your classmate to me...” I took out a comb and tidied my hair that got messed up by the wind, and drove home silently, alone.


What an unpredictable day.


-HANDS

沒有留言:

張貼留言