2017年11月17日 星期五

JOBI AND MS.TRAVELLER


各位久等了,這次請讓我再次介紹自己。

跟大部份同學不同,我是在月球上出生的狐狸。當我睜開眼睛,眼前除了一半漆黑的天空,以及一半白茫茫的陸地之外,就沒有其他了,感覺一片死寂。

我呆坐著不知道過了多少天。忽然間,有人輕輕拍了下我的頭。

「久等了,小狐狸。你的名字叫 JOBI。」

跟我說話的是一位外表很像人類的女生。

得到她的命名後,我的毛色立刻起變化。由本來的全白色變成現在金黃色,額頭上多了個下弦月的胎記。我感覺充滿精神,眼淚卻不自覺湧出。

「哈哈,這次的 JOBI 是個愛哭鬼哩!」女生再次摸了摸我的頭。「JOBI,月球很沒趣的,到那邊去交朋友吧!」看見她指著遙遠的地球,我只是一臉茫然。

她把圍巾拿下來圈在我身上。又從被肩裡拿出一罐糖果給我說:「待會將會出現一條月光通道,你只要乘上它就能夠前往地球了。到了地球之後如果遇到想結交的朋友,就送他糖果吧。」

然後,我隨即向這位女生遞上一粒糖果:「我......我叫 JOBI,請問你叫什麼名字?我們......可以交朋友嗎?」

「......」

女生有點驚訝,她擦了擦眼睛並拿過糖果。「當然可以!我叫 TRAVELLER。」

TRAVELLER 姐姐吃過糖果之後,便送我上月光通道。道別時我好像看見她的嘴唇微微郁動,似乎在跟我說什麼,可是她的聲音太小,我都聽不清楚就是......

那次之後,我就沒有再見過 TRAVELLER 姐姐了。有時我會向著又大又圓的月亮祈禱,希望能夠跟她再會。我很想介紹現在的朋友給她認識啊!

Hello everyone, let me introduce myself again. 

Different from most of the classmates, I was born on the Moon. When I opened my eyes, there's nothing but the sky filled with darkness, and the land that shined in white. Nothing else, liveliness.

I seated there for countless days. Suddenly, someone petted my head. 

'Sorry for the wait, little fox. Your name will be JOBI.'

She was a human-looking girl. 

When I was named, my fur started to change — from plain white to golden brown, a luna mark appeared on my forehead. I felt like I was filled with strength, my tears dropped irresistibly. 

'Haha, this JOBI is a crybaby!' She petted my head again. 

'JOBI, Moon is dull, go make some friends in there!' She pointed at the Earth, which was far from Moon, I was puzzled. 

She put her scarf on me, then grabbed a can of candy from her cape.

'A moonlight tunnel will appear later- what you have to do is simply ride on it, it will travel you to Earth. When you've gotten there, give a candy to whom you want to befriend.' She handed the candy to me. 

Soon after, I gave a candy to her. 

'My...my name is JOBI, what's yours? Can we be friends?'

'......'

'Sure! I'm TRAVELLER.' She seemed surprised. She rubbed her eyes and took the candy. 

After TRAVELLER ate her candy, she accompanied me to the moonlight tunnel. When we're waving goodbye, her lips were moving, seemed like she was saying something, yet her voice was too low to be heard...

I had never seen TRAVELLER again hereafter. Sometimes I pray to the shimmering Moon, and wish to meet her again. I hope I can introduce my friends to her! 

-JOBI

沒有留言:

張貼留言