2017年11月17日 星期五

試膽大會 TEST OF COURAGE


暑假的壓軸節目,是一年一度的試膽大會。

同學們兩人一組從學校出發,沿後山的小徑圍繞整座後山一周,再回到學校的操場為之完成。

這是狐狸們十分期待的活動。除了証明自己的膽量之外,完成後更可以得到連續一星期特別豐富的午餐,故此大家都很踴躍參加。

不過呢......其實我......一點都不想參加就是了。因為我每次也是跟 SORA 那傢伙一組,而他總是一開始就不顧一切一口氣跑到終點......這次也不例外,我又被 SORA 撇下了。

由於環境太暗,看不清楚路徑,我只能勉強踱步行走。突然,我感覺絆到了什麼,失去重心的我順勢跌進一個地洞。

「嗚哇哇!」

我嚇得手足無措。幸好地洞不算深,只令我稍為摔了一跤。正當我打算爬出去時,一隻微微發光的手臂從洞口伸了下來

「來。」

把我拉出地洞的,是一隻從未見過的狐狸。顏色鮮明的身體上滲透出微微綠光,毛髮上帶著細碎而閃亮的金銀色。

「請問你是......?」

「你沒事嗎?」

「啊,沒事喔!謝謝你。」

「那就好了。嘻嘻!」

我還沒來得及問名字,他就在我眼前分散成無數光點,光點散落在小徑上,一路把我引導回校。

回去之後,我把這件事情跟同學們說,然而他們都異口同聲地說沒有見過那隻狐狸。唯獨是 SORA,他好像對這件事情毫不感到奇怪。

「我之前就跟你介紹過他喔!只是那個時候,他不是以狐狸的樣子出現在你面前而已。」 SORA 把一塊櫻花花瓣交給我。

原來如此,那我知道他是誰了。下次我會帶零食去答謝他的

還是應該帶肥料去呢?

The grand finale of summer vacation will be the the annual Test of Courage. 

Two classmates stay in a group, walk along the sidewalks through the mountain, then back to the playground at school. 

All foxes were excited about that as they could not only prove their courage but also could get a whole-week special lunch, so everyone participated actively. 

However, that didn't fit my situation at all. I was paired with SORA every year and he merely rushed for the ending point without caring for anything else. This time was not an exceptional - I was left behind again. 

I was not able to see the roads as it's too dark and could only managed with an effort. Suddenly, I was tripped by something and fell into a hole. 

'Oh nooo!'

I was scared to death. Luckily the hole wasn't deep and I didn't get hurt. As I was trying to get up from the hole, an glowing arm reached out for me. 

'Here.'

The person who pulled me out was a fox I have never seen - bright-coloured body gleamed in green, his fur was shimmering in silvery sparkles.

'Who are you...?'

'Are you alright?'

'Oh! Yes, thank you.'

'I'm so glad! Heeheeh.'

He disappeared in countless glitters that spread on the sidewalk before I could asked for his name, and led me back to the school. 

I told my classmates about the encounter after I got back to school, everyone but SORA claimed that they have not seen this fox before, and he wasn't surprised at all. 

'I have told you about him! Only he didn't appeared as a fox at that time.' SORA handed me a cherry blossom flower. 

Now I know who he is. Perhaps I should bring some snacks to thank him! Or shall I bring fertiliser? 

-JOBI

沒有留言:

張貼留言